Karbonhidrat diyeti nasıl yapılır

Karbonhidrat diyeti, karbonhidrat miktarını en aza indirip tokluk hissini sürekli tutarak kilo vermeyi amaçlayan diyet türüdür. Karbonhidrat diyetinde insülin salgılanmasını düşürmemek amaçlanır ki açlık hissi oluşmasın.

Kimler karbonhidrat diyeti yapabilir?

Bu diyet günde ortalama 1 saat spor yapan kişiler için uygundur. Profesyonel sporcular için uygun değildir.

Karbonhidrat diyetinde hangi yiyecekleri yemek serbest

– Kırmızı et
– Balık
– Yumurta
– Sebze
– Meyve
– Kuruyemiş
– Yoğurt
– Tereyağı
– Zeytinyağı

Karbonhidrat diyetinde hangi yiyecekler yenmemeli

– Şeker
– Tahıl grubu ürünler
– Trans yağlar
– Yapay tatlandırıcılar
– İşlenmiş gıdalar

Karbonhidrat diyeti ne kadar sürmeli?

6 gün diyet programına uyup haftada 1 gün serbest beslenebilirsiniz. Disiplinli bir şekilde 1 ay devam ederseniz yaklaşık 4-8 kilo arası vermeniz beklenir. Kaç kilo vereceğiniz günlük aktivite miktarına, bünyenize ve diyet programına ne kadar sadık kaldığınıza bağlı.

Karbonhidrat diyet programı nasıl olmalı?

Yenmesi serbest olan yiyecekler listesine bakarak günlük yemek programınızı kendiniz belirleyebilirsiniz.

Bir günlük örnek karbonhidrat diyeti programı

Sabah kahvaltısı: Yumurta ya da omlet, şekersiz çay ya da kahve.

Öğle yemeği: Sebze yemeği, yoğurt, kuruyemiş

Akşam yemeği: Izgara kırmızı et ya da balık, sebze yemeği

Öğle ve akşam öğünleri yer değiştirebilir. Yemek aralarında 1 meyve yenebilir.

KAYNAK : http://www.kadinvekadin.net/karbonhidrat_diyeti_nasil_yapilir.html

Bir cevap yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.